Pre zavedenie systému manažérstva kvality v zmysle medzinárodnej normy STN EN ISO 9001:2009 je potrebné, aby organizácia vlastnou činnosťou za pomoci poradenskej spoločnosti zdokumentovala a implementovala nasledovné procesy do svojej činnosti:
·
Zaviedla
riadené dokumentované postupy a záznamy pre systém manažérstva kvality
·
Vedenie
zodpovedalo za politiku a ciele
kvality a jej plánovanie
·
Zabezpečila
zdroje (ľudské a materiálne) pre systém manažérstva kvality
·
Vedenie
preskúmalo systém manažérstva kvality s dôrazom zamerania na zákazníka
·
Mala
definované zodpovednosti, právomoci, komunikáciu, kompetentnosť
a výcvik pracovníkov i s príslušnou infraštruktúrou spoločnosti
·
Vo vlastnej
produkčnej činnosti organizácie manažovať (činnosti ktoré spoločnosť nevykonáva
je možné zo zavádzania systému manažérstva kvality tieto neuplatniť):
·
Plánovitosť
činnosti
·
Vzťahy a
komunikácia so zákazníkom – jeho požiadavky a ich preskúmanie
·
Manažovanie
navrhovania a vývoja nových produktov
·
Manažovanie
nakupovania, hodnotenie a manažovanie dodávateľov
·
Manažovanie,
validácia a ochrana procesov a poskytovaných služieb vrátane majetku
zákazníka – ich identifikácia a sledovateľnosť
·
Manažovanie
meracích a monitorovacích zariadení
·
Zabezpečila
meranie a monitorovanie postupov a procesov spoločnosti
·
Vykonávala
kontrolu, auditovanie procesov, produktov a systému manažérstva kvality
v súvislosti so spokojnosťou zákazníka
·
Mala pod
kontrolou nezhodné produkty a vykonávala analýzu všetkých získaných údajov
·
Trvalé
zlepšovala systém manažérstva kvality a vykonávala nápravnú a preventívnu
činnosť